بهترین جراح دیسک کمر با تکنیک گلد استاندارد میکروسکوپی

بهترین جراح دیسک کمر در تهران

فتق دیسک کمر مشکل شایعی است که در برخی موارد با روش‌های غیرجراحی درمان نمی‌شود و شدت علائم، چاره‌ای به جزء انجام جراحی باقی نمی‌گذارد. تمام بیمارانی که مجبور به انجام جراحی می‌شوند، به دنبال بهترین روش برای درمان قطعی دیسک کمر هستند که علاوه بر تاثیرگذاری، کم‌تهاجم باشد و دوران نقاهت کوتاهی نیز داشته باشد تا هر چه سریع‌تر به زندگی عادی خود بازگردند. جراحی میکروسکوپی دیسک کمر بدون شک بهترین عمل برای درمان فتق دیسک کمر است. اما برای آن‌که بهترین نتیجه ممکن را از جراحی میکروسکوپی دیسک کمر بگیرید، باید به جراح متخصص و باتجربه‌ مراجعه کنید.

دکتر سید فرهنگ مرشد جراح مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات هستند. ایشان دانش‌آموخته دکتری پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند و در سال ۱۳۹۸ در رشته جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات از دانشگاه علوم پزشکی مشهد فارغ‌التحصیل شدند. دکتر مرشد یکی از استادان فعال دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز هستند. تدریس و پژوهش مستمر، درمان بیماران متعدد، دانش به‌روز، مهارت و تجربه ارزشمندی است که بیماران بسیاری را از ناتوانی فزاینده و درد شدید ناشی از فتق دیسک کمر نجات داده است. دکتر فرهنگ مرشد بهترین روش جراحی یعنی عمل جراحی میکروسکوپی را برای درمان فتق دیسک کمر انجام می‌دهند.

روش‌های دریافت نوبت مشاوره از دکتر مرشد

دکتر مرشد در مطب ولیعصر پذیرای مراجعه‌کنندگان هستند. همچنین ایشان در بیمارستان‌های فرهیختگان و کسری نیز بیماران مبتلا به عارضه‌های ستون فقرات مانند فتق دیسک گردن را در صورت لزوم جراحی می‌کنند.

• مطب ولیعصر: تهران، خ ولیعصر، نرسیده به توانیر، نبش بخشندگان، پلاک۲۳۰۳، ساختمان پزشکان مدیکو

شمارۀ تلفن: ۰۲۱۸۶۰۸۰۳۱۴

• بیمارستان فرهیختگان: دکتر مرشد چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در بیمارستان فرهیختگان واقع در بلوار شهدای حصارک حضور دارند. جهت دریافت نوبت با شماره ۰۲۱۴۴۸۶۷۲۶۲ تماس حاصل فرمایید.
  • بیمارستان کسری: تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند

شمارۀ تماس: ۰۲۱۸۸۷۷۴۴۴۴

همچنین جهت رفاه حال شما عزیزان امکان نوبت‌دهی اینترنتی نیز از طریق سایت‌های دکتردکتر، دکتر تو، نوبت دات آی آر و دکتریاب نیز فراهم شده است.

با مراجعه به اینستاگرام دکتر مرشد نیز می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره ایشان و عمل‌های انجام‌شده بدست آورید.

چرا جراحی میکروسکوپی دیسک کمر بهترین عمل برای درمان فتق دیسک کمر است؟

جراحی میکروسکوپی دیسک کمر یا میکرودیسککتومی یک عمل کم‌تهاجم است که با ایجاد برشی بسیار کوچک روی کمر انجام می‌شود. جراح برای مشاهده تصاویر بزرگ‌تر و واضح‌تر از دیسک بیرون‌زده از میکروسکوپ استفاده می‌کند تا جراحی را در نهایت دقت و بدون آسیب به بافت‌های مجاور انجام دهد. به همین دلیل جراحی میکروسکوپی امن‌ترین روش برای جراحی دیسک کمر است که احتمال بروز عوارض شایع در جراحی دیسککتومی باز همچون نشت مایع نخاعی یا آسیب‌های عصبی در آن نزدیک به صفر است. علاوه بر این، کم‌تهاجم بودن این عمل باعث می‌شود که جراحی میکروسکوپی دوران نقاهت کوتاه‌تری داشته باشد و بیماران درد بسیار کمتری را پس از عمل تحمل کنند. نرخ موفقیت این عمل بیش از ۹۰% است (منبع). همچنین پژوهش‌ها نشان می‌دهند که جراحی میکروسکوپی مؤثرترین روش برای تسکین پادرد ناشی از تحت‌ فشار بودن عصب سیاتیک به دلیل فتق دیسک کمر است.

چگونه بهترین جراح دیسک کمر را انتخاب کنید

بهترین جراح دیسک کمر در تهران

زمانی که تصمیم می‌گیرید برای درمان فتق دیسک کمر خود جراحی کنید، باید نکات بسیاری را مد نظر قرار دهید که مهم‌ترین آن‌ها انتخاب یک جراح مجرب است. برای آن‌ که بهترین جراح دیسک کمر را انتخاب کرده و با انجام یک عمل کم‌تهاجم و موفق با درد کمر خود خداحافظی کنید، هنگام انتخاب جراح به نکات مهم زیر توجه داشته باشید:

• تحصیلات جراح: هیچ اشکالی ندارد که درباره مدرک دانشگاهی یا داشتن بورد تخصصی از جراح سؤال بپرسید. البته این اطلاعات معمولا در وب‌سایت پزشکان درج می‌شوند.
  • تجربه: درست است که تمامی جراحان تجربه سال‌ها جراحی را از همان ابتدا ندارند، اما سلامت خود را به جراحی بسپارید که تجربه کافی در زمینه انجام جراحی میکروسکوپی دیسک کمر را دارد و این عمل را بارها انجام داده‌ است.
  • انتخاب روش جراحی: امروزه دیگر ایجاد برش‌های بزرگ و انجام عمل‌های تهاجمی برای درمان دیسک تقریبا منسوخ شده است. بنابراین، پزشکی را انتخاب کنید که از پیشرفته‌ترین و کم‌تهاجمی‌ترین روش‌های ممکن مانند عمل میکروسکوپی برای درمان دیسک کمر استفاده می‌کند.
  • توانایی‌های ارتباطی و تمایل به آموزش دادن بیمار: بسیار مهم است که بیماران مشارکت فعالی در روند درمان خود داشته باشند و از آمادگی‌های پیش از عمل و مراقبت‌های پس از آن آگاهی کامل داشته باشند. بنابراین باید بتوانید سؤالات خود را بدون نگرانی از پزشک بپرسید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که آیا پزشک به اندازه کافی برای شما وقت می‌گذارد یا خیر.
  • موقعیت مطب و محل انجام جراحی: دور بودن مطب و بیمارستان می‌تواند دردسرساز شود. بسیاری از پزشکان در چند نقطه از شهر و در بیمارستان‌های متعدد فعالیت دارند.
  • نتایج عمل‌های گذشته و نظرات بیماران پیشین: با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید از نظرات بیماران قبلی پزشک منتخب خود مطلع شوید. از این گذشته، پزشکان عموما نظرات بیماران قبلی و نتایج عمل‌های انجام‌ شده خود را در وب‌سایت شخصی‌ یا شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام منتشر می‌کنند.
  • در دسترس بودن پزشک: وجود روش‌های ارتباطی مختلفی برای تماس با پزشک بسیار مهم است تا اگر قبل یا بعد از عمل سؤالی داشتید، دچار مشکل نشوید.
  • متمرکز بودن بر عمل‌های خاص: آن دسته از پزشکانی که دامنه فعالیت خود را محدود به درمان بیماری‌های خاص می‌کنند، عموما دارای دانش به‌روزتری هستند و از فناوری‌های پیشرفته‌تری برای درمان استفاده می‌کنند.

با عدم مراجعه به جراح دیسک کمر مجرب خود را در معرض چه خطراتی قرار می‌دهید؟

در تمامی عمل‌های جراحی احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. در این میان، عمل‌هایی که روی ستون فقرات انجام می‌شوند، به دلیل نزدیکی به نخاع و ریشه‌های عصبی، پرخطرتر هستند. البته نرخ بروز عوارض پس از جراحی میکرودیسککتومی تنها ۱۲/۵ درصد است که در صورت انجام شدن عمل به روش کم‌تهاجم میکروسکوپی به ۱۰/۸ درصد کاهش می‌یابد (منبع). با این حال، در صورت عدم انتخاب جراح ماهر احتمال بروز عوارض زیر افزایش پیدا می‌کند:

• پارگی دورا: جراح ممکن است غشای خارجی نخاع، یعنی دورا متر یا سخت‌شامه را به سهوا سوراخ کند. در این صورت، مشکل نشت مایع مغزی ـ نخاعی (CSF) به وجود می‌آید که کاهش فشار CSF را در مغز به همراه خواهد داشت و موجب بروز علائمی مانند سردرد، حالت تهوع و استفراغ می‌شود. چنانچه جراح ماهر، جراحی دیسک را به روش میکروسکوپی انجام دهد، احتمال پارگی دورا کمتر از ۴ درصد خواهد بود (منبع).
  • آسیب عصبی: میزان شیوع آسیب عصبی در جراحی میکروسکوپی دیسک کمر ۱ تا ۲ درصد است (منبع). علائم موقت یا بلندمدت بر اساس شدت آسیب عصبی بروز پیدا می‌کنند.
  • آسیب رگ‌های خونی: اگر جراح ماهری را برای عمل دیسک کمر انتخاب کنید، احتمال آسیب به رگ‌های مهمی مانند آئورت و ایلیاک کمتر از ۱% خواهد بود.
  • عفونت: چنانچه پروتکل‌ها به خوبی رعایت نشوند، لوازم جراحی به درستی ضدعفونی نشود و مراقبت‌های لازم پس از جراحی انجام نشود و یا به بیمار آموزش صحیح داده نشود، احتمال بروز عفونت پس از جراحی وجود خواهد داشت. بنابراین، حتما برای جراحی دیسک کمر به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.
  • سندرم جراحی ناموفق دیسک کمر: عود دیسک و یا ناپایداری بخش درمان‌نشده موجب بروز سندرم جراحی ناموفق دیسک کمر می‌شود. ۳ الی ۱۵ درصد از جراحی‌های میکرودیسککتومی در نهایت ظرف ۱۰ سال به این سندرم منتهی می‌شوند. جراحی مجدد در ۷ الی ۱۰ درصد موارد برای مدیریت سندرم ضرورت می‌یابد (منبع). یکی از عوامل خطر ابتلا به این سندرم، تشخیص نادرست و توصیه درمان نامناسب است. بنابراین، انتخاب جراح باتجربه‌ای که بتواند علت اصلی کمردرد را به درستی تشخیص دهد، مهم‌ترین روش برای جلوگیری از درمان ناموفق است.
  • انجام عمل در سطح اشتباه: به ندرت پیش می‌آید که عمل روی دیسکی که نیاز به جراحی دارد، انجام نشود. در این صورت، درد و علائم دیگر تشدید خواهند شد. بدیهی است که با انتخاب جراح مجرب و انجام عمل به روش میکروسکوپی این احتمالات اندک نیز به صفر خواهد رسید.

پرسش‌های متداول

چطور مطمئن شوم که فتق دیسک بعد از جراحی مجددا عود نمی‌کند؟

سبک زندگی و ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت از مهم‌ترین عوامل خطر عود فتق دیسک هستند. چنانچه تحت‌نظر یک پزشک باتجربه‌ باشید و راهنمایی‌های ایشان را برای کنترل بیماری‌های دیگر و اصلاح سبک زندگی به کار ببرید، احتمال عود فتق دیسک بسیار کمتر خواهد شد.

چرا بهتر است دیسک کمر به روش جراحی میکروسکوپی درمان شود؟

جراحی میکروسکوپی بهترین روش برای درمان دیسک کمر است و جراحی باز تقریبا منسوخ شده است. جراحی میکروسکوپی دارای دقت بالاتر، عوارض کمتر و دوران نقاهت کوتاه‌تری است.

آیا هزینه جراحی میکروسکوپی دیسک کمر از جراحی باز کمتر است؟

جراحی میکروسکوپی با توجه به دوران بستری و نقاهت کوتاه‌تر، در مجموع مقرون‌ به‌ صرفه‌تر از جراحی باز است. علاوه بر این، مراقبت‌های بعد از این عمل کم‌تهاجم نیز کمتر است و نیاز چندانی به مصرف داروهای مسکن نخواهید داشت.

چند سال است که دکتر مرشد جراحی میکروسکوپی دیسک کمر انجام می‌دهند؟

ایشان دارای بیش از ۱۵ سال تجربه هستند و تاکنون بیش از ۱۲۰۰ درمان موفق انجام داده‌اند.

آیا جراحی دیسک کمر تحت‌پوشش بیمه قرار دارد؟

بیمه‌های پایه، درصد کمی از هزینه جراحی میکروسکوپی دیسک کمر را پرداخت می‌کنند. البته دکتر مرشد جراحی کمر را در بیمارستان‌های مختلفی مانند پارس، تندیس جردن، گاندی، فرهیختگان و بوعلی تهران انجام می‌دهند. این بیمارستان‌ها با بیمه‌های تکمیلی مختلفی قرارداد دارند و حتی ممکن است با ارائه معرفی‌نامه در زمان ترخیص تنها یک مبلغ جزئی پرداخت کنید.